Supervisioon on nõustamis- ja tagasisideprotsess, kus fookus on tööl ja töö tegijal.
Tavaliselt kohtutakse kord kuus, 4–6 kuu jooksul. Supervisioon sobib nii üksikisikule kui meeskonnale.
Supervisiooni peamine eesmärk on tööjõu hoidmine ja professionaalne areng. Üks põhilisi väljundeid on mõtlemisviisi muutus – inimesed õpivad oma tööle ja sealsetele suhetele vaatama teisiti, kui seda seni tegid. Supervisioonis luuakse lahendusi peentööna läbipõlemise ärahoidmiseks ja töörõõmu hoidmiseks.
Enamlevinud teemad:- keerulised töö- ja kliendisuhted
- toimetulek muutuste, pingete ja negatiivsete emotsioonidega
- koostöösuhete ja tulemuslikkuse arendamine
- tagasiside ja toetuse saamine
- ametirollide selgus ja piiride seadmine
- tööstressi maandamine ja motivatsiooni taastamine
- muud personaalsed või meeskondlikud tööteemad
- helikoptervaatega heidame pilgu tööalastele küsimustele, et näha kõrvalt ja kõrgelt;
- teleskoopvaade viib kaugusesse, et tajuda ja näha oma kohta süsteemis;
- luup-vaade aitab võtta fookussesse olulised detailid.
Supervisiooni protsessi võib kirjeldada valemina, kus liitunud õppimine ja nõustamine on korrutatud koostööga ja jagatud ühise aja ja ruumiga:
Supervisioon = (õppimine + nõustamine) x koostöö/ühine aegruum
Supervisiooniprotsessi juhib superviisor, rahvusvahelisele (ANSE) ja rahvuslikule (ESCÜ) standardile vastava väljaõppe läbinud professionaal, kes lähtub oma tegevuses ESCÜ eetika juhistest. Superviisor on sõltumatu arengupartner inimestega töötavatele spetsialistile, meeskonnale või organisatsioonile.
Loe lisaks www.supervisioon.ee